Thursday, September 22, 2011

sekolah berhantu ?







BERHANTU...bangunan baru yang disyaki menjadi tempat tinggal makhluk halus yang mengganggu pelajar dan guru sebuah sekolah di Muadzam Shah.


MUADZAM SHAH: Sejak disampuk ‘hantu sekolah’ lebih lapan bulan lalu, Siti Noraslinda Mohd Razali, 14, yang pada asalnya seorang remaja lemah-lembut dan patuh arahan keluarga, kini terpaksa diikat kaki dan tangannya kerana sering berkelakuan pelik serta ganas termasuk mahu keluar rumah dalam keadaan berbogel.
Keadaannya itu menyebabkan Siti Noraslinda yang dipanggil Alin oleh keluarganya sudah lapan bulan tidak ke sekolah sedangkan dia sebelum ini pelajar pintar.
Selain mempunyai kekuatan luar biasa berbanding ketika normal, Alin beberapa kali dilihat menangkap ikan di dalam akuarium rumahnya menggunakan tangan sebelum memicit ikan itu hingga mati serta mencabut sisik ikan itu satu persatu.


Ibu Alin, Siti Asiah Jaafar, 37, mendakwa anak kedua daripada empat beradik itu mula berkelakuan pelik sejak pulang dari sekolahnya Januari lalu dan ketika itu, Alin menjerit-jerit histeria selain tercungap-cungap dan meronta dengan kuat dalam usaha mahu melarikan diri daripada dipegang ahli keluarganya.


“Ketika itu, Alin meracau dan suara yang keluar dari mulutnya bukan suara sebenar Alin, sebaliknya ia garau dan menakutkan. Selepas dipulihkan, dia kelihatan bingung dan mengaku langsung tidak menyedari apa yang berlaku,” kata Siti Asiah yang menetap di Felda Keratong 5 di sini.


korang taw sekolah sape kat atas tu ?
sekolah teyha la tu..
tadi kat sekolah ramai cikgu2 ckp sal berita ni...
dan ramai yang persoalkan hal ni...
betul ke? dan kenapa perlu ambil gambar bangunan sekolah tu dari luar pagar?
kanapa x mntk izin dahulu?
betul ke semua ni??


so semua persoalan tu tiada jawapan nye..
sekian...





terima kasih kerana sudi bace entry teyha..sila komen ye.TQ!

13 commentor:

JaNnaH said...

kita saman dia .. hahahaha.. tape2 sek kita famous

acik teyha said...

famous sbb mende gni nk wat pe?wat malu saje

teha said...

biase laa tu.. kt skola mmg bnyk hantu.. hehe

Eyhan said...

pergghhh!!!seramnyerw,,,,tpi cian larr kat Alin tu...die x ok lagy kerw?

acik teyha said...

teha : bkn kat sekolah je ade bnyk hantu..kat mane2 je ade hantu...tah2 kat dpn kite ni pon ade hantu...hihi

eyhan: die dah oke lame dah..cerite dlm artikle tu bnyk yang x btl..gmbr sekolah tu pon die ambik secara curi...jgn percaya sgt

Cik tikah said...

lah, ada hantu ke? takutnya. hihihi....

acik teyha said...

cik tikah : mane ade ada hantu lah..kat mane2 ade hantu...

Eyhan said...

Ouh!!!yekerw.....jht larr org tu....penakut,,,ambik gbr pown curi2...

acik teyha said...

btl2 tu btl

teha said...

hahhaa ! betol2.. hantu ade di mana2 :)

acik teyha said...

taw x pe ..

hyz said...

semoga budak tu sembuh cepat la.. kesian...

acik teyha said...

dah sembuh lame dah :)