Wednesday, August 10, 2011

kenapa wanita selalu cemburu ?



  • Tidak merasa selamat
Rasa takut ditinggalkan atau ketakutan hubungan tidak akan berhasil membuahkan perasaan tidak selamat atau insecured. Rasa tersebut merupakan faktor utama pemicu rasa cemburu. Bahkan hal kecil boleh membuat rasa cemburu dan memicu konflik besar. 

  • Posesif
Beberapa wanita memiliki sikap obsesif yang cukup besar. Gerak-geri pasangan selalu ingin diketahui. Jika pasangan berteman dengan wanita lain, anda cepat curiga dan cemburu. 



  • Kurangnya komunikasi
Kurangnya komunikasi adalah salah satu penyebab rasa cemburu. Contohnya jika anda dan pasangan jarang bertemu atau tidak saling mengetahui kegiatan masing-masing maka rasa cemburu mudah sekali timbul. Berkomunikasilah dengan lancar, saling mengetahui kegiatan masing-masing juga sangat penting.



  • Tidak percaya
Banyak wanita yang tidak pernah percaya dengan pasangannya dan begitu juga sebaliknya. Jika anda tidak percaya pada pasangan bagaimana mungkin hubungan itu berjalan lancar. Cubalah untuk mempercayai pasangan, jangan selalu mematahkan perkataannya. Hal ini akan membuatnya terluka dan hubunganlah yang menjadi taruhannya.






terima kasih kerana sudi bace entry teyha..sila komen ye.TQ!

8 commentor:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

orang permpuan ni jgn trlampau kuat emburuny yerk.. anti wat llaki jadi rimas lak :)

acik teyha said...

yeke?? rase nye btl jgk ckp encik taufiq arifin..tapi ase nye laki un kadang2 kuat cemburu jugak..
x ke mcm tu encik taufiq arifin a.k.a. topimagine :)

Cahaya Mama said...

sy seorg yg cmburu tp tu dlu,.skang x lg,.hehe,.berpda2 lah kalo nk cmburu,.nnti padah,.

acik teyha said...

btl cakap cahaya mama..
sy pown dulu seorang yg sgt cemburu..tapi sekarang sy dah blh kawal tahap cemburu sy :)
ngee~~

**::CIKNUURUL::** said...

err,kalo cmburu kt EX,.cmne?,.huhu

acik teyha said...

yg itu sy tk taw...
hehe...sy pown pnh rase cmburu kt EX..skung x dah..hihi

Shorim Kasih said...

semua jawapan di atas..hehe

acik teyha said...

(",)