Sunday, June 03, 2012

zaMAN kecilku :)


hai semua..hari ni teha ada banyak masa sebab hari ini teha duduk sengsorang kat rumah tak tahu nak buat ape..so teha pun berblog la kan..tadi masa teha duduk-duduk kat luar rumah teha nampak anak jiran sebelah main-main dekat halaman rumah..teha rasa macam rindu aje zaman budak-budak sekolah tadika and rendah..sebab dulu teha suka sangat main..sampai selalu kena rotan dengan ayah sebab suka sangat main lagi-lagi bila tengah hari..tapi keje sekolah tetap buat ye :)

siapa dulu suke main baling tin ni..memang best main ni..teha kalau main ni mmg tak ingat dunia..teha keje lari je..bukan nak susun tin tu..haha men ngelat..

main baling selipar ni lebih kurang macam main baling tin la kan..main ni kalau guna selipar getah tu mmg perit..teha sampai penah menangis tau main mende ni..tapi sekejap je..lepastu main lagi..hew hew

sape reti main ni..teha tak bapa sangat main ni mula-mula..lepas jiran teha ajar macam mana nak main terus jadi suka..lepastu selalu kumpul penutup kicap or penutup air sebab nak main ni punya pasal..kat sekolah pun teha bawak penutup tu..kena rampas pun ada..teruk-teruk

guli! main ni la yang ayah teha marah sebab jiran teha je yang laki main..lepastu jiran teha suka main time tengah hari..ayah pun marah la..tapi teha selalu gak curi-curi kuar..guli punya pasal

permainan ni selalu nye anak sedara teha yang tarik sebab teha tak larat nak tarik dia..semangat sangat badan dia..haha dulu kat rumah teha ade pokok dia..lepastu dah kena tebang..lepastu tak boleh dah main

haha teha teror tau main gasing ni..sape nak lawan?

masak-masak mmg teha suka..kalau petang-petang je teha ajak jiran teha main masak-masak..mula-mula masak main-main je..lepastu teha main masak betul-betul..ambik beras sikit kat rumah..ambik minyak..ikan..bawang..masak betul-betul..haha seronok abes!

main ten-ten kot nama dia..teha pun tak ingat..tapi main ni kan kena lukis kat tanah..kalau kat sekolah teha dulu lepas upsr kitorang ambik kapur conteng kat jalan tar sebab nak main ni..cikgu pun angin satu badan..kitorang  cabut!! besok mintak maaf kat cikgu n cikgu kate kalau nak main main kat jalan tar kat belakang sekolah..kitorang pun ape lagi..sume budak kelas teha lesap pegi main menda ni kat belakng sekolah..

banyak lagi permainan teha mase kecik dulu..main zirofen..sape tahu?pakai getah rasenye..lepastu main galah panjang..main terompah tempurung..mmg seronok..kalau masa boleh undur balik....
urm itu aje..
sekian 

Norfathehah bt Rusti


terima kasih kerana sudi bace entry teyha..sila komen ye.TQ!

15 commentor:

Fiza Suhaimi said...

Teringat zaman akak dulu.. Akak suka main masak-masak.. Habis bunga, daun mak akak dikerjakan.. Hahaha.. :D

rAIHan said...

main galah panjang kat sekolah. tak pon main batu seremban..hehe~

acik teyha said...

kak fiza : saya pun macam akak.tapi bukan mak sy punya..jiran sy punya sebab dye tanam bnyk pokok bunga..lagi kejam

acik teyha said...

kak raihan : sy tak reti sangat main galah panjang..main batu seremban sy teror..kalau main dgn kawan mesti die bengang sebab dia tak dapat main

ⒷⒽⒶⒾ ⒸⓄⓄⓁ said...

hahaa , boling Tin , main tarik pe tah & main masak2 smua ni aku x pernah main :P , game lain selalu main :D .. terutama penutp air tu :D

Eein Azryn said...

Haritu dekat kampus kitorang main baling selipar. Rasa tak larat pulak nak berlari. Hehehe.

acik teyha said...

rugi nye tak pnh main..haha

acik teyha said...

kak eein : tak larat tapi mesti seronok :)

Ernie Widhyharti said...

saya suka main guli & penutup botol! arghh, rindunya zaman itu ;(

I Love Herbalife

acik teyha said...

huhu sy pun ridu zaman ini

caliph shuriken said...

kt area sy, main baling selipar depa panggil main tuju kasut ^^

acik teyha said...

area mana caliph duduk?kat sini pun lebih kurang je :)

uncle said...

uncle suka main selipar..kumpul geng sampai 20 orang..mmg seronok tak hinggat hahahha..teringat dulu-dulu hmmmmmm

hyz said...

semue kat atas aku main.. cuma masak2 je aku x main.. lelaki maskulin katakan.. muahahhaha...

acik teyha said...

yela..kau mmg lelaki maskulin..haha