Thursday, May 10, 2012

Lapar..

Assalamualaikum..
okey semua..sekarang teha tengah lapar..tapi rasa nak makan megi je hari ini sebab tadi tengok cerita korea org tu mkn maggi masa tengah panas tu macam sedap je..huhu..


 okey meggi mana yang korang suka?huhu..teha nak buat meggi macam ini 

sedap kan..haha..tengok udang dye..meleleh! haha..itu aje..
sekian..

Norfathehah bt Rusti


terima kasih kerana sudi bace entry teyha..sila komen ye.TQ!

5 commentor:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

perghhh meggi die... bermacam2 ramuan ada... dh xrupa meegi lagi dah.. hahaha

acik teyha said...

tapi sedap ni..tgk udang dye..dish ball..nyum nyum

lisa said...

menyesal g bukak entri ni pada pukul 1.30 pagi cemnik T___T

acik teyha said...

uhuk uhuk ...sabar ye..nanti boleh buat kalau nak..haha

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum.....

Pada saya yang lebih tepat ialah istilah "mee segera" kerana "meggi" atau "maggi" merujuk kepada jenama mee segera.

Samalah juga halnya dengan ubat gigi. "Colgate" selalu digunakan sebagai melambangkan ubat gigi padahal ia adalah salah satu jenama ubat gigi.

Kebiasaan seperti ini mungkin kerana jenama tersebut sudah sangat terkenal dan menjadi pelopor pertama dalam pengeluaran barangan kegunaan harian... :-)

Berkenaan dengan mee segera (apa jua jenama), ia tidak elok untuk kerap dimakan kerana bahan-bahan yang terkandung dalam mee segera mengandungi sejenis atau beberapa jenis bahan yang boleh merosakan buah pinggang atau hati.

Seeloknya apabila sudah makan 1 bungkus mee segera, jarak masa untuk makan bungkusan yang ke dua adalah 3 hari kerana ada bahan dari mee segera itu menyelaputi usus dan ia menghalang penyerapan zat-zat makanan yang baik yang lain.