Friday, May 25, 2012

Perhatian Kepada Kaum Adam..

hai semua kawan-kawan ku sekalian,,adik,kakak,abang,makcik,pakcik,nenek,datuk dan semuanya..mari sini baca entry teha..hari ini teha nak bagi nasihat sikit..NASIHAT! nasihat ini khusus untuk kaum lelaki..kalau kaum wanita nak baca juga dialu-alukan..

nampak tak?kalau tak nampak boleh klik kat gambar itu untuk tumbesaran yang bagus..

okey,,teha bukan nak kutuk la kan..tapi teha rasa semua pun tahu apa hukum lelaki memakai rantai or apa-apa yang menyerupai wanita..kalau tak tahu mari teha nak bagi tahu..hukum nya adalah HARAM! okey nampak kan..tapi teha tengok tetap ramai orang lelaki yang beragama islam memakai perhiasan seperti wanita..terutama rantai lah kan..tu tak termasuk gelang lagi.teha baca tadi hukum mamakai gelang bagi lelaki pun haram tau..kecuali niat memakai gelang itu sebab kita nak berubat dan gelang tu mestilah benar-benar ada ubat..kadang-kadang anak yang masih kecil pun dah dipakaikan rantai dan gelang..kata nya nak nampak macho lah kan...tapi tak nampak pun macho..hancur ada lah..hancur sebab terlalu ikut trend..hukum nya korang tahu tapi buat-buat tak tahu..

okey..teha tak nak cakap banyak sebab teha tahu ramai yang dah tahu..kalau yang terasa teha mintak maaf okey..teha tak marah pun..lantak korang lah kan..teha cuba nak mengingatkan korang semua wahai kaun lelaki..sebab korang adalah pemimpin..macam mana nak jadi pemimpin kalau kita sendiri pun tak betul kan..so betulkan mana yang tak betul okey..

 Hukum lelaki menyerupai perempuan adalah haram dan berdosa besar. Ini kerana Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wassalam melaknat lelaki menyerupai perempuan dan perempuan menyerupai lelaki sebagaimana hadits daripada Ibnu ‘Abbas Radhiyallahu ‘anhuma, katanya: Maksudnya: “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam melaknat orang-orang lelaki yang menyerupai perempuan dan orang-orang perempuan yang menyerupai lelaki.” (Hadis riwayat al-Bukhari)

sekian :)

Norfathehah bt Rusti 

terima kasih kerana sudi bace entry teyha..sila komen ye.TQ!

6 commentor:

Fiza Diaries said...

dah jelas jelas haram kan.. tapi kaum lelaki still ignore benda macam ni.. ni bukan perkara remeh tapi melibatkan halal dan haram..

acik teyha said...

betul cakap fiza

caliph shuriken said...

carilah lelaki yg mampu menjaga agamanya krn pasti dia juga mampu menjaga pasangannya ^^

acik teyha said...

insyaallah :)

Syed Salleh said...

I do agree on that point :)

(http://syedsalleh.blogspot.com/)

TanpaNamaDer said...

mujur tak pakai ;)